Leveringsvilkår for komplette briller og prøveinnfatninger.

Reparasjonsgaranti

Briller levert av Favoptic omfattes av en 24 måneders reparasjonsgaranti som dekker eventuelle fabrikasjonsfeil. Garantien forutsetter normal håndtering av brillene, ikke egenforvoldte skader. Ved øvrige reparasjoner/skader står du som kunde for kostnaden, enten for innfatningen og/eller glassene. Vurderingen av type skade gjøres av vår reparasjonsavdeling.

Angrerett

Du har full angrerett innen 14 dager fra du har mottatt brillene hvilket blant annet gir deg mulighet til prøve ut brillene dine nøye i perioden, før du til slutt bestemmer deg. Angreretten innebærer at brillene kan returneres til Favoptic uten at du behøver å ha noen begrunnelse for det. Dersom du vil returnere bestilte briller skal du sende dem til Favoptic i originalemballasje, sammen med fakturaen. Brillene må framstå som ubrukt dersom returretten skal være gyldig, og du dekker selv portoutgiftene til oss. I arbeidet med kvalitetsforbedring av servicen vår er vi takknemlige for en kort beskrivelse av årsaken til returen.

Leveringstid

Leveringstiden er i normale tilfeller cirka to uker fra og med den dagen Favoptic har mottatt en komplett bestilling.

Betaling

Du kan velge å betale direkte i samband med bestillingen din. Da betaler du med kort. I andre tilfeller skjer betalingen mot faktura. Er ikke betalingen oss i hende innen forfall, sender vi deg en påminnelse. Vi tar da et gebyr på 50 kroner. Dersom kravet heller ikke nå blir betalt, går det til inkasso.

Behandling av personopplysninger

Alle personopplysninger som gis i samband med at du handler briller eller besøker Favoptics hjemmeside behandles av Favoptic i samsvar med lov om personopplysninger. Personopplysningene er til for Favoptics bruk og administrasjon, og for behandling av spørsmål knyttet til lov eller myndighetsbeslutninger. Personopplysningene utgjør videre underlag for markeds- og kundeanalyser, forretnings- og metodeutvikling og risikohåndtering. Personopplysningene brukes også for markedsføringsformål. Personopplysningene dine kan gis videre innenfor og utenfor EU, til samarbeidspartnere, underleverandører, betalingsformidlere eller myndigheter for angitte formål. Gjennom å kjøpe briller hos Favoptic samtykker du i denne praksisen og til å motta informasjon og markedsføring. Du har rett til, på skriftlig oppfordring till Favoptic, å få informasjon om hvilke av dine personopplysninger Favoptic behandler. Du har i tillegg rett til å kreve at feilaktige opplysninger rettes, blokkeres eller slettes. Du kan videre melde fra skriftlig om at du ikke vil motta direktereklame.

Annen fakturamottaker

Når du velger å oppgi en annen fakturamottaker leveres fakturaen likevel sammen med de ferdige brillene. Siden er det opp til deg å levere den til arbeidsgiveren din, og ta ansvar for at den blir betalt. Betalingsansvaret er fortsatt ditt og det er deg vi kommer til å kontakte eller til slutt kreve, om vi ikke får betalt.

Favoptic Personal Print™

Ved å godta Favoptics leveransevilkår forsikrer du at du har de nødvendige rettighetene til å bruke de bildene du laster opp på Favoptic Personal Print^(TM). Favoptic forbeholder seg retten til ikke å godta bestillinger med bilder som kan oppfattes som upassende eller støtende.

Leveringsvilkår for prøveinnfatninger

Vi sender normalt ut prøveinnfatningene du har bestilt samme dag, eller på første hverdag etter bestillingen. Det er mange som vil prøve innfatningene våre. For at alle kunder skal få en god og rask service er det ekstra viktig at du sender prøveinnfatningene tilbake til oss så snart som mulig, senest etter tre dager. Du vil få en påminnelse via epost dersom vi ikke har mottatt prøveinnfatningene du har lånt i tide. Om innfatningene ikke kommer oss i hende etter påminnelsen blir du fakturert for savnede prøveinnfatninger.