Leveringsvilkår for komplette briller

Reparasjonsgaranti

Briller levert av Favoptic omfattes av en 24 måneders reparasjonsgaranti som dekker eventuelle fabrikasjonsfeil. Garantien forutsetter normal håndtering av brillene, ikke egenforvoldte skader. Ved øvrige reparasjoner/skader står du som kunde for kostnaden, enten for innfatningen og/eller glassene. Vurderingen av type skade gjøres av vår reparasjonsavdeling.

Angrerett

Du har full angrerett innen 14 dager fra du har mottatt brillene hvilket blant annet gir deg mulighet til prøve ut brillene dine nøye i perioden, før du til slutt bestemmer deg. Angreretten innebærer at brillene kan returneres til Favoptic uten at du behøver å ha noen begrunnelse for det. Dersom du vil returnere bestilte briller skal du sende dem til Favoptic i originalemballasje, sammen med fakturaen. Brillene må framstå som ubrukt dersom returretten skal være gyldig, og du dekker selv portoutgiftene til oss. I arbeidet med kvalitetsforbedring av servicen vår er vi takknemlige for en kort beskrivelse av årsaken til returen.

Leveringstid

Leveringstiden er i normale tilfeller cirka en til to uker fra og med den dagen Favoptic har mottatt en komplett bestilling.

Betaling

Du kan velge å betale direkte i samband med bestillingen din. Da betaler du med kort. I andre tilfeller skjer betalingen mot faktura. Er ikke betalingen oss i hende innen forfall, sender vi deg en påminnelse. Vi tar da et gebyr på 50 kroner. Dersom kravet heller ikke nå blir betalt, går det til inkasso.

Behandling av personopplysninger

Alle personopplysninger som gis i samband med at du handler briller eller besøker Favoptics hjemmeside behandles av Favoptic i samsvar med lov om personopplysninger. Personopplysningene er til for Favoptics bruk og administrasjon, og for behandling av spørsmål knyttet til lov eller myndighetsbeslutninger. Personopplysningene utgjør videre underlag for markeds- og kundeanalyser, forretnings- og metodeutvikling og risikohåndtering. Personopplysningene brukes også for markedsføringsformål. Personopplysningene dine kan gis videre innenfor og utenfor EU, til samarbeidspartnere, underleverandører, betalingsformidlere eller myndigheter for angitte formål. Gjennom å kjøpe briller hos Favoptic samtykker du i denne praksisen og til å motta informasjon og markedsføring. Du har rett til, på skriftlig oppfordring till Favoptic, å få informasjon om hvilke av dine personopplysninger Favoptic behandler. Du har i tillegg rett til å kreve at feilaktige opplysninger rettes, blokkeres eller slettes. Du kan videre melde fra skriftlig om at du ikke vil motta direktereklame.

Annen fakturamottaker

Når du velger å oppgi en annen fakturamottaker leveres fakturaen likevel sammen med de ferdige brillene. Siden er det opp til deg å levere den til arbeidsgiveren din, og ta ansvar for at den blir betalt. Betalingsansvaret er fortsatt ditt og det er deg vi kommer til å kontakte eller til slutt kreve, om vi ikke får betalt.

Favoptic Personal Print™

Ved å godta Favoptics leveransevilkår forsikrer du at du har de nødvendige rettighetene til å bruke de bildene du laster opp på Favoptic Personal Print^(TM). Favoptic forbeholder seg retten til ikke å godta bestillinger med bilder som kan oppfattes som upassende eller støtende.



Leveringsvilkår for linser

Priser

Samtlige priser er inkludert moms. Utover en fraktavgift på 48 NOK blir det ingen skatter eller avgifter.

Leveranse

Linsene leveres per post. Over 95 prosent av alle bestillinger postlegges samme dag som bestillingen kommer til oss, men i noen tilfeller kan leveransetiden for visse linsetyper/styrker bli lengre. Posten står for leveransen. Normal postgang er to dager, men tiden kan variere. Postbudet avgjør om brevet leveres direkte i postkassen eller om posten sender ut melding om pakke. Kunden henter da forsendelsen selv, på postens utleveringssted. Favoptic NUF står for eventuelle skader på og tap av vare under transport fra Favoptic NUFs lager till kunden. Kunden har ansvar for skader eller tap av vare ved eventuell retur.

Betaling

Betaling skjer mot faktura. Fakturaen sendes sammen med linsene. Betalingen skal være Favoptic NUF i hende innen 10 dager. Et gebyr på 50 NOK kommer i tillegg, dersom vi må purre på fakturaen. For varer som ikke blir hentet etter varsel fra Posten, debiteres kunden 100 NOK.

Returrett

Kunden har full returrett innen 14 dager fra den dagen kunden har mottatt varen. Dette gjelder forutsatt at varen returneres i ubrutt og uskadet orginalemballasje. Kunden dekker fraktkostnaden.

Bytterett

Kunden har bytterett innen 30 dager fra den dagen varen er mottatt. Dette gjelder forutsatt att varen blir returnert i ubrutt og uskadet orginalemballasje. Kunden dekker fraktkostnaden til Favoptic NUF og Favoptic NUF fraktkostnaden til kunden.

Fabrikasjonsfeil

Ved fabrikasjonsfeil på linser erstatter Favoptic NUF varen. Når kunden har returnert varen till Favoptic NUF sendes ny vare. Favoptic NUF erstatter ikke linser som er gått i stykker gjennom kundens daglige bruk.

Diskresjon og sikkerhet

For å kunne bli kunde hos Favoptic NUF må kunden registrere sig på Favoptic NUFs hjemmeside. Kunden oppgir personopplysninger som navn, adresse, personnummer, e-post og telefonnummer. I samband med registrering og bestilling godkjenner kunden at vi i Favoptic NUF lagrer og bruker kundens personopplysninger i virksomheten, for å kunne gjennomføre våre transaksjoner i forhold til dette. Favoptic NUF lar ikke tredjepart (definert som en part som ikke inngår i Favoptic NUFs foretaksgruppe) få ta del i de opplysningene som kunden har oppgitt til oss. Videre har kunden rett til å få ut den informasjonen som er registrert om vedkommende. Om informasjonen viser seg å være feilaktig eller ufullstendig kan kunden kreve at den skal rettes eller fjernes. Etter personvernloven har kunden også full rett til å be om at alle opplysninger slettes fra Favoptic NUFs registre.